Zrušení některých pracovišť finančních úřadů. Kam se od července nově obracet
K 1. červenci 2023 uzavře Finanční správa na základě analýzy vytíženosti celkem 77 územních pracovišť. Jejich agendu v plném rozsahu převezmou zpravidla nejbližší finanční úřady v daném regionu. Pro komunikaci s finančním úřadem bude tedy nutné používat nové telefonické kontakty, e-maily a datové schránky. Všechny potřebné údaje občané naleznou na internetových schránkách finanční správy.
Kontakty na nová pracoviště budou přehledně umístěny pod záložkami původních územních pracovišť, a to včetně adresy a dalších kontaktních údajů na váš nový finanční úřad. „Dotčeným občanům jsme připraveni zajistit maximální komfort komunikace s jejich nástupnickým finančním úřadem. To znamená, že elektronická podatelna i pošta budou automaticky přesměrovány a provoz datových schránek uzavřených pracovišť bude ukončen,“ řekla generální ředitelka finanční správy Simona Hornochová.
Zrušena budou zejména pracoviště, jejichž služby byly ze strany veřejnosti méně využívány nebo v praxi zajišťovaly zpravidla omezený rozsah služeb, například plnily především službu podatelny.V současné době již 56 ze 77 uzavřených pracovišť funguje v omezeném režimu tzv. „2+2“, tedy dva dny v týdnu se dvěma zaměstnanci dojíždějícími na místo ze svých stálých pracovišť. „Reorganizací regionální struktury finanční správy dokážeme využít odborné zaměstnance ze zrušených pracovišť na posílení činností vedoucích k efektivnějšímu výběru daní a ke zkvalitnění služeb pro veřejnost i k dalšímu rozvoji elektronické komunikace s veřejností,“ řeklaá Simona Hornochová. Uzavření pracovišť přinese také dodatečné úspory státu v příštích třech letech ve výši cca 150 mil. Kč.
Jak zajistíme potřebné služby pro občany?
Finanční správa pro občany z měst a obcí, ve kterých se nacházela zrušená územní pracoviště, zajistí stávající kvalitu a rozsah poskytovaných služeb především častějšími výjezdy pracovníků z nástupnických finančních úřadů. Na dobu tzv. daňových kampaní v lednu a březnu budou také zřízeny nové či posíleny stávající kontaktní telefonních linky. Odborné konzultační služby tak budou v úředních dnech zajištěny telefonicky, přičemž čísla linek nástupnických úřadů budou občanům k dispozici na internetových stránkách finanční správy i na obecních úřadech dotčených obcí. V případě zájmu poskytneme obecním úřadům také tištěné formuláře daňových přiznání k využití pro podání v papírové podobě.
„Vedle možnosti telefonických konzultací je pro nás zcela zásadní, aby občané z dotčených obcí nepřišli o pro mnohé stále velmi důležitý osobní kontakt s pracovníkem finančního úřadu. Z minulých let přitom víme, že potřeba osobního kontaktu se stupňuje v období podávání daňových přiznání především k dani z nemovitých věcí a k dani z příjmů fyzických osob. Proto posílíme zejména v lednu a v březnu výjezdy našich regionálních pracovníků do obcí, kde pomůžeme s vyplněním a podáním daňových přiznání rovnou na místě,“ vysvětlila Simona Hornochová.
V současnosti mají finanční úřady celkem 201 územních pracovišť, z nichž je 98 tzv. řídicích. Ta řídí ostatních 103 územních pracovišť. V letech 2016 a 2020 bylo ze 103 řízených územních pracovišť celkem 56 převedeno do tzv. optimalizovaného režimu „2+2“, který zajišťuje přítomnost dvou pracovníků finančních úřadů ve dvou úředních dnech. Díky výše popsanému zeštíhlení se počet územních pracovišť sníží na 124, počet řídicích pracovišť zůstane zachován a tzv. optimalizovaný režim bude zcela zrušen. Odborné schopnosti zaměstnanců rušených pracovišť budou efektivněji využity v jiných činnostech a agendách finančních úřadů.
Seznam zrušených územních pracovišť
Jihočeský kraj
Jihomoravský kraj
Karlovarský kraj
Královehradecký kraj
Liberecký kraj
Moravskoslezský kraj
Olomoucký kraj
Pardubický kraj
Plzeňský kraj
Středočeský kraj
Ústecký kraj
Kraj Vysočina
Zlínský kraj
30.06.2023 (autor Redakce)
Související
vydáno 04.10.2023
Poplatníci daně z nemovitých věcí mohou nově od 3. října 2023 využít službu předvyplnění daňového přiznání údaji, jimiž finanční správa již disponuje nebo jsou evidovány v katastru nemovitostí. Tuto v pilotním provozu nově spuštěnou službu mohou využít pouze uživatelé daňové informační schránky DIS+ na portálu MOJE...
Téma: Daně
vydáno 22.09.2023
Celní správa ČR eviduje do počátku letošního roku enormní nárůst záchytů nelegálního nakládání s neznačeným lihem a lihovinami. Za prvních osm měsíců letošního roku zajistila téměř 8 400 l neznačených lihovin, z toho 5 078 l na pozemních komunikacích a dalších 3 321 l v provozovnách. V meziročním srovnání s loňským...
Téma: Daně