Informace Finanční správy k placení daně z nemovitých věcí

V letošním roce se v důsledku legislativních změn zvýšila daň z nemovitých věcí průměrně o 80 %. Daň se také mění kvůli úpravě místního koeficientu, který letos uplatnilo zhruba 1 100 obcí. Finanční úřad novou výši daně vypočte a zašle vám platební údaje včetně QR kódu. Pokud chcete tyto informace obdržet na váš e-mail, musíte o to finanční úřad požádat nejpozději 15. března – stačí vyplnit a odeslat jednoduché oznámení ve webové aplikaci. Daň z nemovitých věcí je potřeba uhradit do pátku 31. května 2024.

Finanční správa posílá aktualizované platební údaje poplatníkům třemi komunikačními kanály, a to prostřednictvím České pošty, na e-mailovou adresu a do datových schránek. Zprávy do datové či e-mailové schránky zasílá finanční úřad zpravidla v první polovině května. Složenky pak v průběhu celého května.

Pokud máte zpřístupněnou datovou schránku nebo jste požádali finanční úřad o zasílání na e-mail, obdržíte platební údaje tam. V opačném případě vám údaje budou zaslány poštovní složenkou. Všem poplatníkům jsou zároveň k dispozici v jejich daňové informační schránce DIS+ na portálu MOJE daně.

Důležité je přihlásit se k doručení platebních údajů k dani z nemovitých věcí e-mailem včas, nejzazší termín je do pátku 15. března včetně. Stačí vyplnit krátké interaktivní oznámení na webu finanční správy a odeslat ho v portálu MOJE daně, datovou schránkou, poštou nebo jednoduše na e-mail podatelny finančního úřadu. Údaje pro placení daně v nové výši poté obdržíte na vámi zvolenou e-mailovou adresu v souhrnné informaci ve formátu PDF, která obsahuje všechny potřebné detaily k zaplacení včetně QR kódu.

Zasílání údajů e-mailem je vhodnou službou i pro poplatníky, kteří žijí v zahraniční, nezdržují se v místě bydliště nebo se odstěhovali a mohou mít problém s doručením složenky. Od roku 2023 je tato služba nově zpřístupněna i pro právnické osoby, přestože mají datovou schránku.

Upozorňujeme, že pokud máte více nemovitých věcí v různých krajích, je třeba podat vyplněnou žádost na každý finanční úřad zvlášť. Více informací a nejčastější dotazy k této službě naleznete na www.financnisprava.cz/email.


Téma: Daně, Zdroj: Finanční správa ČR, Obrázek: Pixabay
13.03.2024 (autor Redakce)



Související

Změna telefonních kontaktů Finanční správy

vydáno 08.07.2025

Finanční správa postupně od 8. července 2025 přechází na nový telekomunikační systém a mění všechna svá telefonní čísla. Tento proces bude probíhat postupně do října 2025. Nová čísla začínají provolbou 9531 a umožní i zpětné volání na úřad.

Téma: Daně

Finanční správa rozesílá informace k platbě daně z nemovitých věcí

vydáno 23.04.2025

Finanční správa rozesílá poplatníkům informace o výši daně z nemovitých věcí. Přes milion držitelů datových schránek obdrží údaje k zaplacení daně jejich prostřednictvím. Dalšímu více než milionu poplatníků, kteří se přihlásili k zasílání e-mailem, budou údaje doručeny do e-mailové schránky. Ostatním poplatníkům této...

Téma: Bydlení / Daně

Finanční správa ČR poskytne podporu poplatníkům při podávání daňových přiznání

vydáno 02.03.2025

Finanční správa ČR i v letošním roce poskytne podporu poplatníkům při podávání daňových přiznání. V nadcházejících týdnech finanční úřady vyšlou své specialisty do více než 130 obcí, kde nabídnou osobní konzultace a pomoc s vyplněním formulářů. K dispozici budou také konzultační telefonní linky a prodloužené úřední...

Téma: Daně


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2025, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Spojovací 428, 251 63 Strančice
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz