Úřad práce ČR rozšiřuje v Praze úřední hodiny

Od pondělí 17. 4. 2023 rozšiřuje Úřad práce ČR v Praze úřední dny. Kontaktní pracoviště budou k dispozici klientům agendy nepojistných sociálních dávek nově kromě pondělí a středy také v úterý. Zároveň ÚP ČR nabídne v hlavním městě vyšší počet termínů v rámci on-line rezervací na určitý den a hodinu. Se zajištěním hladšího a rychlejšího průběhu vypomůže i tzv. management front.

Úřad práce se v hlavním městě zaměřuje na zlepšení svých služeb a využívá osvědčenou praxi z ostatních regionů.

„Abychom zajistili plynulé odbavování na pracovištích v Praze, od středy 12. dubna zavádíme management front. Osvědčil se nám už na speciálním pracovišti v Holešovicích a také v rámci krajských poboček po celé ČR. Zaměstnanci budou vypomáhat v čekárnách, kontrolovat žádosti klientů, zrychleně odbavovat ty, kteří budou mít vše v pořádku a budou moci žádost zanechat na pracovišti, aniž by museli čekat na jednání u přepážky,“ shrnul zastupující generální ředitel ÚP ČR Karel Trpkoš.

Koordinátory lidé poznají jednoduše podle reflexních vest. Bude tak rozlišena role tlumočníků pro občany Ukrajiny s dočasnou ochranou a zaměstnanců, kteří klientům pomohou s podklady a případně je nasměrují na přepážku.

ům pomohou s podklady a případně je nasměrují na přepážku. S ohledem na aktuální období, kdy příjemci příspěvku bydlení, přídavku na dítě nebo zvýšeného příspěvku na péči, musí do konce dubna podat přehled rozhodných příjmů (a v případě příspěvku na bydlení i náklady na bydlení vzniklé a uhrazené za 1. kalendářní čtvrtletí), posiluje Úřad práce ČR spolupráci s Policií ČR. Policisté budou v nejvíce exponovaných časech kontrolovat situaci na pracovištích.

„Jedná se o preventivní opatření, jehož cílem je zajistit bezpečnost klientů i zaměstnanců, klidnou a důstojnou atmosféru k jednání na pracovištích v hlavním městě,“ upřesnil bezpečnostní ředitel GŘ ÚP ČR Petr Šlechta.

V celém Česku platí, že nejjednodušší formou komunikace je elektronické podání. Lidé se mohou touto cestou na ÚP ČR obracet nejen se žádostmi o nepojistné sociální dávky nebo třeba při dokládání rozhodných skutečností, ale také v případě žádostí o zprostředkování zaměstnání a zařazení do evidence uchazečů či podporu v nezaměstnanosti. Formuláře lze zasílat elektronicky hned několika způsoby. Příspěvek na bydlení, přídavek na dítě nebo rodičovský příspěvek je už dnes možné vyřídit díky zjednodušené on-line žádosti, a to přes Identitu občana (tedy např. přes Bankovní identitu, eObčanku, Mobilní klíč eGovernmentu či NIA ID) nebo datovou schránku.

„Vidíme, že postupně narůstá počet lidí, kteří oceňují jednoduchost. Třeba u rodičovského příspěvku je výhodou, že rodiče mohou on-line nejen žádat o dávku, ale také měnit její měsíční výši a upravit tak délku čerpání příspěvku. To je hned dvojí úspora – jednak rodiče s malými dětmi nemusí osobně na úřad a současně mohou úředníci žádost zpracovat okamžitě. Určitě je naším záměrem dále motivovat ty, kteří mohou, aby komunikovali s úřadem moderně, tedy elektronicky a z pohodlí domova,“ upřesnil Karel Trpkoš. Informace o možnostech e-podání zájemci najdou na webu ÚP ČR.

Aby ÚP ČR lidem ještě více zjednodušil proces vyplňování žádostí, zveřejňuje na svých webových stránkách a sociálních sítích návodné videospoty. Poradí i „virtuální asistent“ přímo na webu ÚP ČR. Tzv. chatbot komunikuje s lidmi na základě definovaných, tedy nejčastějších otázek z oblasti nepojistných sociálních dávek nebo evidence uchazečů o zaměstnání. V případě obecných dotazů týkajících se celé agendy úřadu se pak klienti mohou obracet na Call centrum ÚP ČR (tel. 800 779 900 bezplatná linka, e-mail: callcentrum@uradprace.cz), kde se navíc dozví, jak daleko je zpracování jejich žádosti o konkrétní dávku nebo kdy mohou očekávat peníze. Během pilotního provozu se posledně jmenovaná služba týká prozatím dávek státní sociální podpory, tedy příspěvku na bydlení, přídavku na dítě, rodičovského příspěvku, porodného nebo pohřebného.


Téma: Zaměstnanost, Zdroj: Úřad práce ČR, Logo: uradprace.cz
12.04.2023 (autor Redakce)



Související

MPSV vyhlásilo výzvu Budování kapacit dětských skupin

vydáno 19.10.2023

V rámci Národního plánu obnovy vyhlásilo MPSV výzvu Budování kapacit dětských skupin. Výzva je zaměřena na podporu zcela nové výstavby, nákupu či rekonstrukce budov za účelem navýšení kapacit dětských skupin. Oprávněnými žadateli jsou subjekty spadající do tzv. občanského sektoru (nadace, obecně prospěšné...

Téma: Vzdělávání / Zaměstnanost

ÚP ČR - Podání přehledu o příjmech a nákladech na bydlení za 3.čtvrtletí 2023

vydáno 27.09.2023

Lidé, kterým Úřad práce ČR vyplácí příspěvek bydlení, přídavek na dítě nebo zvýšený příspěvek na péči, musí do konce října podat přehled rozhodných příjmů a v případě příspěvku na bydlení i náklady na bydlení vzniklé a uhrazené za 3. kalendářní čtvrtletí 2023. Současně se u této dávky jedná o jeden ze dvou ročních...

Téma: Bydlení / Zaměstnanost

Poslanci schválili novelu zákoníku práce

vydáno 13.09.2023

Poslanecká sněmovna 12.9.2023 schválila novelu zákoníku práce, která jí byla k projednání vrácena Senátem. MPSV předložilo rozsáhlou transpoziční novelu, jež vznikla po diskusích se zaměstnavateli a odbory. Během nich bylo dosaženo kompromisní úpravy týkající se například práce na dálku a pravidel pro tzv. dohodáře....

Téma: Právo a zákony / Zaměstnanost


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2024, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Spojovací 428, 251 63 Strančice
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz