ÚP ČR omezuje úřední hodiny v Praze

Vzhledem k nejvyššímu stupni pohotovosti kvůli aktuální epidemické situaci v Praze omezuje Úřad práce ČR úřední hodiny na všech kontaktních pracovištích v hlavním městě. Tento krok se týká i Kontaktních pracovišť ÚP ČR pro Prahu – východ a Prahu – západ, která rovněž sídlí v metropoli. Lidé mohou i nadále komunikovat s Úřadem práce ČR elektronicky. Osobní návštěva tak není vždy nutná. ÚP ČR doporučuje všem klientům, aby zasílali své dokumenty například prostřednictvím datové schránky.

Úřad práce ČR dočasně ruší úřední hodiny v úterý a ve čtvrtek. Ostatní dny zůstanou v plném rozsahu zachovány. Opatření se týká všech kontaktních pracovišť ÚP ČR pro jednotlivé městské části v Praze a také pro Prahu – východ a Prahu – západ. Naopak se netýká Krajské pobočky ÚP ČR pro hl. m. Prahu.

Úřední hodiny pro výše uvedená pracoviště budou následující:
Pondělí a středa: 8–17 hod.
Pátek: 8–11 hod. (pouze pro evidenci nových uchazečů o zaměstnání a příjem žádostí o nepojistné sociální dávky či pozvané klienty).

„Cílem opatření je ochránit zdraví klientů a zaměstnanců Úřadu práce ČR v oblasti s nejvyšším výskytem onemocnění COVID-19. Ředitelé dotčených kontaktních pracovišť ÚP ČR zavedli organizační a režimová opatření, která zabrání šíření nemoci a zároveň zajistí zpracování přijatých žádostí o dávky a podpory, stejně jako jejich výplatu, v řádném termínu,“ vysvětluje Viktor Najmon, pověřený zastupováním generálního ředitele ÚP ČR.

V rámci vstřícného proklientského přístupu nabízí ÚP ČR možnost vyplnění žádostí o některou z nepojistných sociálních dávek, zprostředkování o zaměstnání nebo třeba podporu v nezaměstnanosti z pohodlí domova. Formuláře, včetně jejich vyplněných vzorů, jsou k dispozici na https://www.mpsv.cz/web/cz/formulare.

Žádosti je možné podávat elektronicky (datovou schránkou nebo emailem se zaručeným elektronickým podpisem), prostřednictvím pošty (s vlastnoručním podpisem) nebo je odevzdat během úředních hodin, a za dodržení bezpečnostních opatření, na podatelně příslušného kontaktního pracoviště ÚP ČR.

„Apelujeme tímto na klienty, aby skutečně zvážili, jestli je nutné chodit na Úřad práce ČR osobně. Zřízení datové schránky je zdarma a pokud ji člověk využívá, nejen, že ochrání své zdraví, ale také ušetří čas strávený čekáním ve frontě,“ upozorňuje Viktor Najmon, pověřený zastupováním generálního ředitele ÚP ČR.

Žádosti je možné zasílat i prostřednictvím emailu bez zaručeného elektronického podpisu. Pokud klient zvolí tuto cestu, je nutné takové podání písemně nebo ústně potvrdit, a to do 5 dnů od odeslání e-mailu. Důvodem je nutnost ověření totožnosti pisatele.

Aby Úřad práce ČR lidem ještě více zjednodušil proces vyplňování žádostí, postupně zveřejňuje na svých webových stránkách (https://www.uradprace.cz/web/cz/prakticke-rady-informacni-letaky) a Facebooku návodné videospoty. V jejich rámci lidem radí nejen jak na vyplňování žádostí, ale diváci se také dozví, jaké jsou základní podmínky pro získání nároku na konkrétní dávku či kde najdou potřebné informace.

Další praktické podrobnosti jsou zájemcům k dispozici na webových stránkách ÚP ČR - www.uradprace.cz. Lidé mohou využít i služeb „virtuálního asistenta“. V případě obecných dotazů pak zájemcům poradí operátoři Call centra ÚP ČR (tel. 800 779 900 bezplatná linka, e-mail: callcentrum@mpsv.cz, kontaktni.centrum@mpsv.cz).


Téma: Koronavirus / Zaměstnanost, Zdroj: Úřad práce ČR, Logo: uradprace.cz
22.09.2020 (autor Redakce)



Související

Mimořádná a ochranná opatření - co aktuálně platí

vydáno 13.09.2021

V neděli 11. dubna skončil v České republice vyhlášený nouzový stav. Vláda proto schválila sérii mimořádných opatření, kterými Ministerstvo zdravotnictví zavádí protiepidemická opatření na základě pandemického zákona.

Téma: Doprava / Koronavirus / Podnikání / Právo a zákony / Volný čas a cestování / Vzdělávání / Zdravotnictví

Zaměstnanci a klienti pobytových sociálních zařízení se budou od září pravidelně testovat

vydáno 31.08.2021

Zaměstnanci v sociálních službách, které poskytují péči v pobytových zařízeních, i klienti a uživatelé těchto služeb se od 1. září budou muset nechat pravidelně co sedm dní testovat na přítomnost koronaviru SARS-CoV-2.

Téma: Koronavirus / Zdravotnictví

Preventivní testy na covid-19 zůstanou zdarma pro všechny pojištěnce

vydáno 24.08.2021

Vláda rozhodla o zachování testů na covid-19 zdarma pro všechny pojištěnce. Až do 31. října se prodlužuje výjimka z placení DPH u respirátorů.

Téma: Koronavirus / Zdravotnictví


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2021, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz