Stát má nového výrobce registračních značek - ušetří přes 100 milionů korun

Od dubna se stane novým dodavatelem registračních značek pro stát firma SPM – Security Paper Mill. Ta zvítězila v otevřené soutěži, díky nejnižší nabídkové ceně. Smlouva se stávajícím dodavatelem, společností Hicon, která pro stát dodávala registrační značky od roku 2001, je platná do 31. března tohoto roku. Od 1. 4. bude již značky dodávat pouze firma SPM.

„Jsem rád, že se nám povedlo to, co ministerstvo nebylo schopno udělat více než 15 let, tedy vysoutěžit nového dodavatele registračních značek za výrazně nižší cenu. Díky tomuto kroku ušetříme státu za dobu trvání kontraktu více než 100 milionů korun,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. Smlouva s novým dodavatelem byla uzavřena v listopadu 2016 a je platná na 4 roky. Cena za jednu vyrobenou tabulku nejběžnějšího typu se sníží ze současných 77 Kč na 45 Kč za kus, měsíčně se vyrobí v průměru 100-120 tisíc tabulek registračních značek všech typů. Stát díky tomuto snížení ceny ušetří za celou dobu trvání kontraktu více než 100 milionů korun.

Společnost SPM nabídla výrobu všech typů registračních značek za 48 milionů korun bez DPH ročně při odhadovaném počtu zhruba 1 055 000 vyrobených značek. V roce 2016 byly roční náklady MD na výrobu všech registračních značek více než 90 milionů korun bez DPH při počtu zhruba 1 174 000 kusů. Celkový objem zakázky v příštích letech bude záležet na skutečném počtu vyrobených registračních značek, který vyplyne z potřeby jednotlivých registračních míst.
 
95 tisíc značek vyrobených firmou SPM poputuje do centrálního skladu

Aby bylo stoprocentně zajištěno, že budou veškeré dodávky v pořádku, firma SPM začala vyrábět registrační značky již od 1. 3. do zásoby do centrálního skladu, stát u ní objednal 95 tisíc registračních značek. Jednotlivé úřady obcí s rozšířenou působností nyní budou standardně dočerpávat zásoby značek, které mají naskladněny a až budou potřebovat naskladnit nové, požádají si o dodání právě z centrálního skladu, kde budou k dispozici již značky od nového dodavatele. Pokud si však majitel vozidla požádá po 1. 4. o značku na přání či na nosič kol, dostane ji ve lhůtě 15 dnů již od nového výrobce.

Firma Hicon měla povinnost do 15. 3. rozvést vyrobené standardní registrační značky na jednotlivé úřady obcí s rozšířenou působností (ORP), které si tyto značky objednaly. Až do 31. března bude rovněž přijímat objednávky jednotlivých ORP na značky na přání, značky na nosič kol a náhradní značky za poškozené tabulky, tyto dodává ve lhůtě  do 15 dnů.
 
Značky od nového dodavatele jsou vylepšeny o nový hologram, který má zvýšit ochranu proti padělání. Tento hologram bude u běžné značky umístěna na místě určeném pro emisní známku, která se již nepoužívá. Značky od původního výrobce, bez tohoto hologramu, samozřejmě zůstávají i nadále v platnosti.


Téma: Evidence vozidel, Zdroj: Ministerstvo dopravy, Obrázek: mdcr.cz
29.03.2017 (autor Redakce)



Související

Nařízením EU se i v ČR prodlužuje platnost některých dokladů v době epidemie koronaviru

vydáno 15.06.2020

V ČR již platí toleranční období 6 až 7 měsíců (dle typu) na některé propadlé doklady, kontrolu tachografů či kontrolu na STK. Evropská unie vydala nařízení č. 2020/698, kterým se stanoví zvláštní a dočasná opatření s ohledem na rozšíření onemocnění COVID-19, jež se týkají obnovení či prodloužení některých osvědčení,...

Téma: Doprava / Evidence vozidel / Koronavirus / Řidičské průkazy

Pozor: Prodej auta nekončí předáním klíčů

vydáno 29.11.2017

Už několik let se ombudsmanka opakovaně setkává s případy lidí, kteří prodali auto a neohlídali si, jestli došlo i k jeho přepisu na nového vlastníka v registru vozidel. Administrativně tak zůstávají vlastníky s povinností platit povinné ručení nebo pokuty za přestupky způsobené kupujícím.

Téma: Evidence vozidel / Právo a zákony

Změnu v registru vozidel na jakémkoli úřadě využilo v červnu 47 tisíc lidí

vydáno 18.07.2017

Motoristé často využívají možnost provádět změny v registru vozidel na úřadě mimo své trvalé bydliště. Za měsíc červen, od kterého je možné žádost vyřídit na jakémkoli úřadě s rozšířenou působností, úředníci provedli celkem 402 450 úkonů. Na každého návštěvníka přitom v průměru připadají tři úkony. Znamená to tedy,...

Téma: Evidence vozidel


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2021, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz