SFDI platil miliony za služby, které měli dělat jeho zaměstnanci

Nejvyšší kontrolní úřad se zaměřil na to, jakým způsobem hospodařil v letech 2011 až 2014 Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) se státními penězi a majetkem. Kontroloři prověřili, jak SFDI například nakupoval kancelářské potřeby, jakým způsobem provozoval služební vozy nebo jak postupoval při nákupu služeb. Kontroloři odhalili nejzávažnější nedostatky u konzultačních, právních a poradenských služeb, za které SFDI zaplatil více než 3,5 milionu korun.

Poskytovatele těchto právních a poradenských služeb většinou vybral SFDI přímo, bez posouzení více nabídek. SFDI například zaplatil 300 000 korun soukromé společnosti za kontroly zadávacích řízení. Z dokumentů ale nelze určit podíl práce firmy a vlastního zaměstnance SFDI, který se kontroly také účastnil. Faktury za tuto službu obsahovaly jen část rozpisu firmou vykonané práce, přestože firma měla doložit kompletní rozpis skutečně vykonané práce. Kontroly veřejných zakázek navíc spadají do běžných činností SFDI, tudíž je měl fond vykonávat sám.

SFDI také například zaplatil více než půl milionu korun soukromé společnosti za kontroly, které u Správy železniční a dopravní cesty prověřily dodržování zákona o veřejných zakázkách při jejich zadávání. Na tyto konkrétní zakázky se přitom vztahovala výjimka z tohoto zákona. Kontrola jednoho zadávacího řízení stála necelých 23 000 korun, což je zhruba dvojnásobek oproti podobným kontrolám, které prováděla stejná firma u Ředitelství silnic a dálnic. Ani v tomto případě není možné určit podíl práce této firmy a zaměstnanců SFDI. Kontrolu měl navíc opět provést SFDI.

SFDI v rámci projektů přiděloval také příspěvky na nové technologie, a to v celkové výši 244 milionů korun. Přínos nových technologií však SFDI nemohl vyhodnotit, protože ho sledoval pouze prostřednictvím závěrečných vyhodnocení, které předkládali sami příjemci příspěvků. SFDI neurčil, aby příjemci uváděli přínosy projektů konkrétně, například hodnotou, o kterou se díky nové technologii snížil hluk v okolí silnice. Ti pak popisovali přínosy nových technologií jen obecně, a to tak, že se například „zlepšily“ podmínky v dané oblasti.


07.07.2015 (autor Redakce)



Související

E-faktura umožňuje snížit administrativní zátěž a zrychlit komunikaci

vydáno 19.10.2017

Ministerstvo financí ČR i Finanční správa potvrzují, že uznávání elektronických faktur jako dokladů rovnocenných tradičním papírovým fakturám nestojí v cestě žádné legislativní a ani faktické omezení z daňového nebo účetního pohledu. Svaz průmyslu a dopravy ČR dlouhodobě podporuje, aby se elektronická fakturace...

Téma: Ekonomika a finance

Příjem žádostí do výzvy IROP na terminály a parkovací systémy ukončen

vydáno 17.10.2017

Příjem žádostí do výzvy Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), jehož gestorem je Ministerstvo pro místní rozvoj, s názvem „Výstavba a modernizace přestupních terminálů II“ byla ukončena. O dotace, žádá 51 projektů v celkovém objemu 1,15 miliardy korun z EU. Stejně jako v jiných oblastech udržitelné...

Téma: Ekonomika a finance / Samospráva a regiony

Jak projekty z fondů EU pomáhají? Dozvíte se na výstavě fotografií

vydáno 06.10.2017

Dvě desítky vystavovaných fotografií zachycují úspěšné příklady z více než 70 tisíc projektů podpořených z fondů Evropské unie. Během podzimu proběhne výstava fotografií na Hlavním nádraží v Praze a v parku nedaleko Masarykova náměstí v Jihlavě.

Téma: Ekonomika a finance / Volný čas a cestování

Anketa

Půjdete k volbám do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR?

ano  503
ne  73
nevím  30

Hlasovalo 606 návštěvníků.


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2017, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz