Provoz na finančních úřadech po skončení nouzového stavu

S postupným uvolňováním opatření souvisejících s ukončením nouzového stavu obnovuje Finanční správa provoz na finančních úřadech a v následujících dnech začnou zaměstnanci postupně provádět i běžnou kontrolní činnost.

V současné době jsou podatelny finančních úřadů otevřeny v úřední dny (pondělí, středa) od 8:00 do 17:00 hod. Na finančních úřadech jsou také vyhrazené speciální prostory, kde probíhají jednání s daňovými subjekty. Od 1. června budou správci daně běžně kontaktovat a zvát vybrané daňové subjekty a poplatníky na osobní setkání a nejpozději od 1. července bude na všech finančních úřadech obnoven normální režim provozu, který byl před vyhlášením nouzového stavu, a to pouze za zvýšených hygienických opatření.

„Jednáme v souladu s opatřeními vlády a postupně obnovujeme provoz našich pracovišť. Musíme najít rovnováhu mezi tím, aby veřejnost mohla na úřadech pohodlně vyřídit své záležitosti, ale zároveň mezi tím, abychom zabezpečili ochranu zdraví veřejnosti a našich zaměstnanců,“ doplnila k provozu na finančních úřadech generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.
Od pondělí 18. května 2020 byl obnoven provoz územních pracovišť pracujících v režimu 2+2, která byla dočasně uzavřena v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu. Tato pracoviště jsou v provozu v úředních dnech, a to v pondělí a ve středu v době od 8:00 hod. do 17:00 hod. Výjimkou zůstává územní pracoviště v Novém Boru, které se stěhuje do nových prostor a bude otevřené od 25. května 2020 na nové adrese v ulici T. G. Masaryka 46.

V každém kraji je až do odvolání prozatím otevřena pouze jedna daňová pokladna. Seznam pracovišť Finanční správy s otevřenou pokladnou je dostupný zde. Finanční správa se tímto opatřením chce vyvarovat tvořením větších počtů lidí v souvislosti s placením daně z nemovitých věcí. Tuto daň lze uhradit bezhotovostně z účtu, případně v hotovosti na pobočkách České pošty.

Finanční správa však nadále doporučuje ke komunikaci se správcem daně využívat dálkové formy komunikace. Pro odevzdání daňových přiznání a jiných podání je ideální využít datové schránky nebo poštovní služby. Na finančních úřadech jsou také stále dostupné sběrné boxy, do kterých poplatníci odevzdají svá podání bez nutnosti osobní návštěvy úřadu.


Téma: Daně, Zdroj: Finanční správa ČRLogo: financnisprava.cz
21.05.2020 (autor Redakce)



Související

Vláda rozhodla o kompenzačním bonusu pro dohodáře a OSVČ s dohodou

vydáno 30.06.2020

Lidé pracující na DPČ nebo DPP, kteří jsou účastníky nemocenského pojištění (tzv. pojištěná dohoda), a bylo jim kvůli koronaviru znemožněno pracovat, obdrží státní podporu. O kompenzační bonus budou moci zpětně žádat i OSVČ a společníci malých s.r.o. souběžně pracující na pojištěnou dohodu.

Téma: Daně / Ekonomika a finance

Firmy do 50 zaměstnanců si mohou snížit vyměřovací základ

vydáno 24.06.2020

Nově přijatý zákon promíjí řadě zaměstnavatelů pojistné na sociální zabezpečení, které jsou povinni platit zaměstnavatelé jako poplatníci, a to za kalendářní měsíce červen, červenec a srpen 2020 (tzv. Antivirus C). Cílem prominutí pojistného je podpora zachování zaměstnanosti u zaměstnanců v pracovním poměru.

Téma: Daně

Vláda schválila daňový balíček

vydáno 24.06.2020

Vláda schválila návrh daňových změn s navrhovanou účinností od roku 2021. Daňový balíček obsahuje očekávanou úpravu stravenkového paušálu a přináší rovné podmínky mezi domácími i zahraničními investory u zdanění příjmů z dluhopisů. V oblasti daně z nemovitých věcí pak Ministerstvo financí vyslyšelo požadavek...

Téma: Daně


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2020, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz