Pomoc záchranného systému bude rychlejší

Dne 10. prosince 2015 byl uveden do užívání projekt Národní informační systém integrovaného záchranného systému podpořený Integrovaným operačním programem (IOP). Díky tomu se zrychlí a zefektivní spolupráce operačních středisek základních složek integrovaného záchranného systému, což se projeví zejména v rychlejším poskytování pomoci občanům.

„Zdravotníci, hasiči i policisté mají můj obrovský respekt. Snad ani nelze pořádně docenit to, co pro nás všechny dělají a že jsou neustále připraveni pomoci, tam kde je třeba. Jejich už tak vysoká úroveň a schopnosti nasazení budou díky novému systému ještě lepší. Již nebude téměř žádná prodleva mezi dojezdem jednotlivých složek integrovaného záchranného systému,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Slavnostní zahájení se uskutečnilo v prostorách krajského ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky v Olomouci. Hlavním přínosem projektu, který byl realizován ve všech krajích ČR a hlavním městě Praze, je zrychlení a zefektivnění spolupráce operačních středisek základních složek integrovaného záchranného systému, což se projeví zejména ve zrychlení odezvy na tísňové volání. Umožní to sjednocující technologická platforma pro výměnu dat.

Systém, který nese název Národní informační systém integrovaného záchranného systému, byl připraven a realizován v letech 2010 až 2015. Integrovaný operační program ho podpořil částkou téměř 300 milionů korun. Jedná se o tzv. „střechové řešení“, které vytváří společnou systémovou a technologickou platformu pro navazující dílčí projekty základních složek integrovaného záchranného systému (Policie ČR, Hasičský záchranný sbor ČR, Zdravotnická záchranná služba), které v souhrnu představují dalších 41 projektů podpořených z Integrovaného operačního programu.

Díky novému systému již nebude téměř žádná prodleva mezi dojezdem záchranné služby, hasičů a hlídky Policie ČR. Např. v případě dopravních nehod, kdy je řidič zaklíněn ve voze, to ušetří vzácné minuty čekání na vyproštění zraněného z vozu. Při nahlášení nehody na linku tísňového volání 155 dispečer zaznamená informace o nehodě do informačního systému a jednoduchým úkonem vyžádá součinnost ostatních složek IZS. Místo dopravní nehody je automaticky a okamžitě zobrazeno na mapách a v informačních systémech u všech tří základních složek integrovaného záchranného systému, které na místo vyjíždějí současně a téměř současně také k dopravní nehodě přijíždějí a zasahují.


15.12.2015 (autor Redakce)



Související

Výměna průkazů Všeobecné zdravotní pojišťovny

vydáno 26.02.2024

VZP bude provádět výměnu průkazů pojištěnce. Nový průkaz s platností na dalších 10 let obdrží pojištěnci, kterým v roce 2024 vyprší platnost stávajícího průkazu, do svých poštovních schránek, a to nejpozději měsíc před koncem platnosti. O průkaz proto není nutné žádat, VZP je bude rozesílat automaticky. Celkem se...

Téma: Zdravotnictví

Podmínky a termíny pro čerpání příspěvků v roce 2024 - informace VZP

vydáno 05.12.2023

VZP od ledna 2024 sjednocuje podmínky a termíny pro čerpání příspěvků z fondu prevence. Zjednodušená pravidla, která budou platit pro všechny typy příspěvků, umožní klientům snadnější orientaci v celém systému nabízených programů a menší chybovost při podávání žádostí o proplacení příspěvků.

Téma: Zdravotnictví

Všeobecná zdravotní pojišťovna upozorňuje na podvodné SMS

vydáno 27.11.2023

Kyberpodvodníci zkouší stále nové triky, momentálně lákají důvěřivce na finanční příspěvek z fondu prevence. Po příjemci zprávy vyžadují zejména přístupová hesla k bankovním účtům. Slibují až několik tisíc korun. VZP proto znovu varuje, aby lidé takové zprávy ignorovali.

Téma: Právo a zákony / Zdravotnictví


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2024, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Spojovací 428, 251 63 Strančice
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz