Úvodní stránka

O autentizační údaje k evidenci tržeb lze žádat výhradně elektronicky přes Daňový portál nebo osobně na finančním úřadě

 

Finanční správa upozorňuje podnikatele a jejich zástupce, že žádost o autentizační údaje k evidenci tržeb je možné podat pouze dvěma způsoby, a to buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky), nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.

Žádost o autentizační údaje podaná nepodporovaným způsobem (například datovou schránkou nebo papírově) je vadná a správce daně nebude moci autentizační údaje přidělit.

Podatel, který podá žádost nepodporovaným způsobem, bude správcem daně vyzván k odstranění vady podání. Uvedenou vadu lze odstranit podáním nové žádosti o autentizační údaje, a to jedním z výše uvedených, zákonem stanovených způsobů.

Žádost o autentizační údaje lze elektronicky podat prostřednictvím Daňového portálu zde.

O autentizační údaje za prvních pět dní od spuštění jejich vydávání požádalo Finanční správu zhruba 500 subjektů. Podíl elektronických podání a osobních návštěv finančních úřadů byl přibližně stejný.

Kompletní informace o evidenci tržeb, a to jak pro podnikatele, firmy, tak pro vývojáře i širokou veřejnost, naleznete na www.etrzby.cz. Velmi užitečný souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí naleznete zde.

Téma: Daně a poplatky / Ekonomika, Zdroj: Finanční správa ČR, Ilustrační obrázek: TheDigitalWay
06.09.2016 (autor Redakce)



Související
 

Registr živnostenského podnikání

vydáno 23.01.2017

IS RŽP je procesně orientovaný centrální informační systém, jehož správcem je MPO. Prostřednictvím IS RŽP je vykonávána státní správa na úseku živnostenského podnikání v České republice a již od března roku 2006 spravují živnostenské úřady všech stupňů veškeré údaje vedené v živnostenském rejstříku, který je součástí...

Téma: Podnikání

Finanční správa registruje 100% zvýšení tržeb

vydáno 20.01.2017

Elektronická evidence tržeb funguje plynule a bez problémů. Do systému se od spuštění zapojilo již 43 tis. poplatníků, kteří odeslali celkem 119 mil. účtenek. Průměrná doba odezvy, která je měřena i nezávislými třetími stranami, se pohybuje pod setinou sekundy.

Téma: Daně a poplatky / Podnikání

Elektronická evidence tržeb jde do druhého kola

vydáno 16.01.2017

Druhá vlna elektronické evidence tržeb startuje již 1. března 2017. Dotkne se odhadem 250 tisíc podnikatelských subjektů z maloobchodu a velkoobchodu. Podnikatelé by neměli odkládat podání žádosti o autentizační údaje na poslední chvíli.

Téma: Daně a poplatky

Anketa
 

Navštěvují nebo navštěvovaly Vaše děti jesle?

Hlasovalo 159 návštěvníků.


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2017, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz