Úvodní stránka

MPO spouští spotřebitelské a finanční vzdělávání studentů středních škol

 

Díky iniciativě Ministerstva průmyslu a obchodu odstartuje v České republice unikátní projekt spotřebitelského vzdělávání studentů středních škol. Hlavním cílem projektu, do kterého se přímo zapojí experti České obchodní inspekce je zejména rozšířit povědomí mladých lidí o jejich spotřebitelských právech a vzdělávat je v otázkách spotřebitelských dovedností.

Ministerstvo průmyslu a obchodu oslovilo dopisem všechny hejtmany a primátorku hlavního města Prahy s nabídkou spotřebitelského vzdělávání studentů středních škol. Zástupci krajů reagovali na nabídku pozitivně, a proto MPO nejpozději od října odstartuje nový projekt spotřebitelského vzdělávání na středních školách.

Navržený systém počítá s tím, že do roku 2020 by se v každém ze spolupracujících krajů včetně hlavního města Prahy uskutečnila v rámci školního roku jedna přednáška. Témata přednášek budou zvolena tak, aby odrážela podstatné otázky ochrany spotřebitelů v České republice a v rámci Evropské unie. Dotknou se i rizik nákupů v e—shopech mimo Evropskou unii. Struktura přednášek bude připravena tak, aby byla přitažlivá pro posluchače z řad studentů středních škol. Pro školní rok 2015/2016 byl jako nosné téma vybrán prodej zboží na dálku, především s využitím internetu, který je nákupním fenoménem zejména mladé generace.

"V dnešní velmi rychlé době, kdy se stále větší objem nákupů přesouvá na internet, potřebujeme zvýšit povědomí o právech nakupujících a spotřebitelské znalosti především u mladých lidí, kteří mají k tomuto způsobu nakupování ze všech populačních skupin nejblíže," soudí ministr průmyslu obchodu Jan Mládek.

"Semináře povedou specialisté České obchodní inspekce," uvedl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný. Výukový cyklus bude probíhat ve třech blocích. Na začátku prvních dvou bloků přednášející seznámí studenty s největšími problémy prodejů na dálku a dalšími riziky, s nimiž se čeští spotřebitelé setkávají. "Snažíme se udělat přednášky co nejpoutavější, proto budou přednášející promítat studentům tematické filmy a využívat budou i elektronické prezentace. Poslední třetí blok by měl mít podobu volné diskuse se studenty o problémech, s nimiž se jako začínající spotřebitelé setkávají a které na ně v jejich dalším životě čekají," doplnil Mojmír Bezecný.

Ochrana spotřebitelů je prioritou ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka od počátku jeho nástupu do funkce. Proto také MPO připravilo novelu zákona o ochraně spotřebitele, která významným způsobem prohlubuje práva spotřebitelů i kompetence ČOI jako kontrolního orgánu, který postihuje mj. nekalé obchodní praktiky.

Právě podpora spotřebitelského a finančního vzdělávání studentů středních škol je jedním z opatření, které přispěje ke zlepšení informovanosti a vzdělanosti spotřebitelů v oblasti spotřebitelských práv již ve studentském věku.

Informovaný spotřebitel je mnohem lépe připraven činit kvalifikovaná rozhodnutí a nést za ně odpovědnost. Je také lépe připraven uplatňovat svá práva v době neustále se rozvíjejících komunikačních technologií a využít je při on—line nákupech na internetu.

11.08.2015 (autor Redakce)


Související
 

Prodloužen termín pro podání žádostí o dotaci na sportování dětí

vydáno 05.12.2016

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) obdrželo 4035 žádostí v rámci neinvestičního programu VIII, který je zaměřen na systematickou podporu sportování dětí a mládeže. Jde tedy přibližně o čtvrtinu více než tomu bylo na počátku letošního roku. Vzhledem k velkému zájmu o čerpání z částky čítající 1...

Téma: Veřejné finance / Vzdělání

Na podporu výzkumu jde z OP VVV už 2,5 miliardy korun

vydáno 02.12.2016

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání registruje už čtyři projekty zaměřené na výzkum, které dostanou dotace. Jedná se o projekty v rámci prioritní osy 1 s názvem Posilování kapacit pro kvalitní výzkum a v prioritní ose 2 s názvem Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj . Celková výše finanční...

Téma: Veřejné finance / Vzdělání

Stažení rizikové šarže čokolády Milka

vydáno 01.12.2016

Na základě podnětu spotřebitele přistoupila společnost Mondelez Czech Republic s.r.o. ke stažení rizikové šarže tabulkové mléčné čokolády Milka Hazelnut v balení 100 g. Předmětná výrobní šarže OOA0663132 s označením data minimální trvanlivosti do 5/5/2017 již byla dle sdělení společnost Mondelez Czech Republic s.r.o....

Téma: Ochrana spotřebitele

Anketa
 

Kolik korun letos plánujete utratit za vánoční dárky?


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2016, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz