Úvodní stránka

Ministerstvo dopravy navrhuje vyhlásit technologicky neutrální výběrové řízení na provozovatele mýta

 

Ministerstvo dopravy navrhuje hledat výběrčího mýta po roce 2016 tak, aby stát výrazně snížil náklady na provoz mýtného systému a zároveň zajistil potřebné prostředky na výstavbu a opravy silniční sítě. Jedinou transparentní a plnohodnotnou možností, která tento záměr naplní, je technologicky neutrální zadávací řízení. Je to vůbec poprvé, kdy ministerstvo aktivně prosazuje tuto strategickou a otevřenou variantu. Návrh dalšího postupu popisuje materiál Koncept přípravy Systému elektronického mýta po roce 2016, který poslalo Ministerstvo dopravy do meziresortního připomínkového řízení.

Cílem ministra dopravy Dana Ťoka je vypsat technologicky neutrální zadávací řízení na provozovatele mýta v co nejkratší době. Takový krok ale není právně ani technicky možný bez součinnosti nynějšího provozovatele a nabytí autorských práv k současnému mýtnému systému. Zásadní chybou stávající smlouvy se konsorciem společností Kapsch uzavřené v roce 2006 je to, že nijak nepočítá s předáváním systému nově vybranému provozovateli, ani nedává státu právo zpřístupnit software a další autorská díla jiným společnostem.

„V mýtu předchozí vlády zcela zaspaly a dnes máme na stole problémy, které se měly řešit před několika lety. Pokud chceme férovou soutěž, která nezvýhodňuje současného provozovatele, musíme právní situaci v této věci otevřeně pojmenovat, vyřešit a pohnout se dál,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Mýtný systém přináší státu více než 20 milionů korun denně a je odpovědností ministerstva zajistit, že výběr mýta bude bez přerušení fungovat. Paralelně s přípravou technologicky neutrálního tendru proto musí Ministerstvo dopravy získat od současného provozovatele vše potřebné pro předání systému. Pokud si tento proces vyžádá dočasné prodloužení spolupráce se společností Kapsch i po 31. prosinci 2016 (konec současné smlouvy), bude to pouze na dobu nezbytně nutnou a v žádném případě ne delší než 24 měsíců.

„Chci zajistit, že tendr bude připraven kvalitně a zcela transparentně. Výsledkem musí být ekonomicky výhodné řešení, na které občané nebudou doplácet z vlastních kapes a které nebude opakovat chyby současné smlouvy,“ uzavřel ministr Ťok.

O dalších podrobnostech návrhu bude ministr dopravy a zástupci resortu informovat na setkání s novináři v úterý 17. března.

16.03.2015 (autor Redakce)


Související
 

Změny v registru vozidel provedete na jakémkoliv úřadě, novelu zákona schválili poslanci

vydáno 01.12.2016

V budoucnu již nebude nutné při provádění změn v registru vozidel chodit na úřad v místě bydliště či sídla firmy, ale bude možné je provést na jakémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností, bez ohledu na to, zda tam má žadatel místní příslušnost. Vyplývá to z novely zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel...

Téma: Právo a zákony

Řidiči od ledna nebudou potřebovat dálniční známku na dalších 100 kilometrů dálnic

vydáno 01.12.2016

Od prvního ledna příštího roku budou moci řidiči na dalších 11 úsecích dálnic v celkové délce 100 km jezdit bez dálniční známky. Jedná se o obchvaty velkých měst, které Ministerstvo dopravy nově od 1.1.2017 vyjme ze zpoplatnění. Bude se jednat například o vjezdy do Prahy a část pražského okruhu, dálnici kolem Plzně,...

Téma: Doprava

Základy jízdy v zimních podmínkách

vydáno 30.11.2016

Klíčem k úspěšnému a bezpečnému zvládnutí všech nástrah zimního provozu je udržet co největší trakci – schopnost přenosu sil mezi koly a povrchem vozovky. Ztráta trakce vždy znamená protáčení kol při rozjezdu, zablokování kol při brzdění a smyk přední nebo zadní nápravy při průjezdu zatáčkou. Tyto síly nemůžeme...

Téma: Doprava

Anketa
 

Kolik korun letos plánujete utratit za vánoční dárky?


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2016, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz