Ministerstvo dopravy navrhuje vyhlásit technologicky neutrální výběrové řízení na provozovatele mýta

Ministerstvo dopravy navrhuje hledat výběrčího mýta po roce 2016 tak, aby stát výrazně snížil náklady na provoz mýtného systému a zároveň zajistil potřebné prostředky na výstavbu a opravy silniční sítě. Jedinou transparentní a plnohodnotnou možností, která tento záměr naplní, je technologicky neutrální zadávací řízení. Je to vůbec poprvé, kdy ministerstvo aktivně prosazuje tuto strategickou a otevřenou variantu. Návrh dalšího postupu popisuje materiál Koncept přípravy Systému elektronického mýta po roce 2016, který poslalo Ministerstvo dopravy do meziresortního připomínkového řízení.

Cílem ministra dopravy Dana Ťoka je vypsat technologicky neutrální zadávací řízení na provozovatele mýta v co nejkratší době. Takový krok ale není právně ani technicky možný bez součinnosti nynějšího provozovatele a nabytí autorských práv k současnému mýtnému systému. Zásadní chybou stávající smlouvy se konsorciem společností Kapsch uzavřené v roce 2006 je to, že nijak nepočítá s předáváním systému nově vybranému provozovateli, ani nedává státu právo zpřístupnit software a další autorská díla jiným společnostem.

„V mýtu předchozí vlády zcela zaspaly a dnes máme na stole problémy, které se měly řešit před několika lety. Pokud chceme férovou soutěž, která nezvýhodňuje současného provozovatele, musíme právní situaci v této věci otevřeně pojmenovat, vyřešit a pohnout se dál,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Mýtný systém přináší státu více než 20 milionů korun denně a je odpovědností ministerstva zajistit, že výběr mýta bude bez přerušení fungovat. Paralelně s přípravou technologicky neutrálního tendru proto musí Ministerstvo dopravy získat od současného provozovatele vše potřebné pro předání systému. Pokud si tento proces vyžádá dočasné prodloužení spolupráce se společností Kapsch i po 31. prosinci 2016 (konec současné smlouvy), bude to pouze na dobu nezbytně nutnou a v žádném případě ne delší než 24 měsíců.

„Chci zajistit, že tendr bude připraven kvalitně a zcela transparentně. Výsledkem musí být ekonomicky výhodné řešení, na které občané nebudou doplácet z vlastních kapes a které nebude opakovat chyby současné smlouvy,“ uzavřel ministr Ťok.

O dalších podrobnostech návrhu bude ministr dopravy a zástupci resortu informovat na setkání s novináři v úterý 17. března.


16.03.2015 (autor Redakce)



Související

Ťok o billboardech u silnic: Chystám akci kulový blesk

vydáno 27.04.2017

Od září nesmí být kolem dálnic žádné billboardy. Ředitelství silnic a dálnic je připraveno reklamní poutače masivně zbourat, říká v rozhovoru pro Právo ministr dopravy Dan Ťok.

Téma: Doprava

Dostavba Pražského okruhu je zase o krok blíž

vydáno 21.04.2017

Stavba další části Pražského okruhu propojující dálnici D1 s Běchovicemi a hradeckou dálnicí D11 se o další krok přiblížila. Ředitelství silnic a dálnic zajistilo zpracování a předalo Ministerstvu životního prostředí dokumentaci nutnou pro posouzení vlivu na životní prostředí. Ministerstvo plánuje vydat stanovisko do...

Téma: Doprava

Řízení letového provozu mělo v roce 2016 rekordní obrat - 4 miliardy

vydáno 21.04.2017

Státní podnik Řízení letového provozu České republiky (ŘLP) dosáhl za rok 2016 hrubého zisku v celkové výši 480 milionů korun a to při rekordním obratu 4 miliard. Tím výrazně překročil plánovaný výsledek hospodaření.

Téma: Doprava / Ekonomika

Anketa

Domníváte se, že je vhodné soužití dvou a více generací v jedné domácnosti?

ano  15
ne  51

Hlasovalo 66 návštěvníků.


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2017, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz