https://www.helpgdpr.cz/rstsp/uzivatele.nsf/sluzby/hge-overeni_souladu_s_gdpr

Malých a rekreačních plavidel se netýká povinnost mít zařízení Inland AIS a Inland ECDIS

Od dubna roku 2019 by měla být vybraná plavidla vybavena zařízením Inland AIS a Inland ECDIS, tedy zařízením pro sledování polohy a pohybu plavidel a pro zobrazování elektronických plavebních map. Toto opatření se bude týkat pouze jednoho úseku na Vltavě (od Třebenic, tj. hráze vodní nádrže Slapy po soutok s Labem) a jednoho úseku na Labi (od Přelouče po státní hranici s Německem). Na malá a rekreační plavidla se nevztahuje.

Hlavním důvodem zavedení těchto opatření je zvýšení plavební bezpečnosti, přičemž tento požadavek je zvláště důležitý u plavidel přepravujících větší množství cestujících. „Nechceme nikoho kontrolovat, ale na těchto dvou úsecích s velmi hustým plavebním provozem je zavedení této povinnosti u větších lodí na místě. Tento krok zabrání potenciálním kolizím a jednoznačně přispěje k bezpečnosti na Vltavě a na Labi. Rekreačních plavidel bez ohledu na jejich velikost se tato povinnost v každém případě týkat nebude,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že stejná povinnost už nyní platí ve většině evropských zemí včetně Německa, Slovenska a Rakouska.

Uvedená opatření na Labi a Vltavě se dotknou plavidel s vlastním strojním pohonem, které nejsou určené k rekreaci, resp. plavidel určených pro přepravu osob nebo nákladů nebo vedení jiných plavidel za podmínky, že délka takového plavidla je 20 m a více nebo je plavidlo určeno k přepravě více než 12 cestujících, plovoucích strojů s vlastním pohonem a služebních plavidel Státní plavební správy, správce vodní cesty a základních složek integrovaného záchranného systému, která jsou delší než 7 m a mají vlastní pohon. Co se týká přívozů, povinnost mít nainstalovaná zmiňovaná zařízení se na ně bude vztahovat tehdy, pokud budou na daných úsecích provozovány a současně jsou určeny pro přepravu více než 12 cestujících nebo mají délku 20 m a více. 


Vůdci plavidel budou na vybraných úsecích při plavbě povinni tato zařízení, elektronické plavební mapy a informace o poloze a pohybu plavidel využívat tak, aby zajistili bezpečnost a plynulost plavebního provozu. Během doby, kdy plavidla stojí v přístavu, povinnost mít zapnutá zařízení Inland AIS a Inland ECDIS neplatí. Vznikne-li v průběhu plavby na zařízení nebo programovém vybavení porucha, vůdce plavidla bude povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit správci systému říčních informačních služeb. Učiní-li vůdce plavidla takové oznámení, bude oprávněn pokračovat v již započaté plavbě nejdéle po dobu 48 hodin od oznámení, případně stát s plavidlem po dobu nezbytně nutnou i v přístavišti nebo vývazišti, jehož polohu neprodleně oznámí správci systému říčních informačních služeb. 


Povinnost používat zařízení Inland AIS a Inland ECDIS by měla být zakotvena v novele zákona o vnitrozemské plavbě, která byla schválena vládou ČR.


Téma: Doprava, Zdroj: Ministerstvo dopravy, Obrázek: Pixabay
12.06.2018 (autor Redakce)



Související

Počty nehod na železničních přejezdech neklesají

vydáno 16.10.2018

Nejvyšší kontrolní úřad se zaměřil na bezpečnost železničního provozu a cestujících v letech 2013 až 2017. Kontroloři se zabývali hlavně bezpečností na železničních přejezdech. Na ni přidělilo Ministerstvo dopravy a Státní fond dopravní infrastruktury Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) více než 2,6 miliardy...

Téma: Doprava

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily

vydáno 15.10.2018

Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci předpokládají, že během dalších let se jejich prodej několikrát navýší. Se vzrůstajícím zájmem o nákup těchto automobilů roste i počet dobíjecích stanic. Česká obchodní inspekce provedla během června a července tohoto roku první...

Téma: Doprava / Právo a zákony

Aktuálně se staví 177 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, další desítky kilometrů se připravují k zahájení

vydáno 12.10.2018

Nejrozestavěnějšími dálnicemi jsou v současnosti jihočeská D3, karlovarská D6, pokračování královehradecké D11 nebo stavba obchvatu Frýdku-Místku na D48. Blízko zahájení je pokračování D35 v úseku Časy – Ostrov nebo obchvat Českých Budějovic. Aktuálně se tak staví 177 kilometrů staveb, z toho je 110 kilometrů dálnic...

Téma: Doprava

Anketa

Jste spokojeni s výsledky voleb?

ano  88
ne  119
je mi to jedno  48

Hlasovalo 255 návštěvníků.


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2018, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz