Úvodní stránka

Informační kampaň Právo na dětství končí, transformace systému péče o ohrožené děti však pokračuje

 

Informační kampaň Právo na dětství přinesla v uplynulých šesti měsících mnoho nových impulsů, které mají přispět k celospolečenské diskusi na téma změny systému péče o ohrožené děti a informovat o nejčastějších situacích, se kterými se odborníci při řešení situace ohrožených dětí setkávají.

„Dlouhodobě vnímáme, že se v naší zemi podceňuje význam vztahů dítěte s lidmi, kteří jsou mu blízcí. Také si uvědomujeme, jak málo je dítěti nasloucháno a jak málo se skutečně pracuje s jeho názorem. A změnit to pomáhá i kampaň Právo na dětství,“ řekla ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová.

Aktivity v rámci kampaně Právo na dětství probíhají od konce dubna 2015 do října 2015. Jejich cílem bylo především prezentovat východiska a základní přístupy v systému ochrany dětí tak, aby se jednotlivé skupiny odborníků měly možnost seznámit se smyslem a podstatou chystaných změn a záměrů v transformaci systému. Tematickými okruhy kampaně a jejich ambasadory jsou: Dítě jako subjekt práva (Petr Zmuda), Prevence v biologické rodině (Elena Turnovská), Podpora pěstounské péče (Hana Jurajdová) a Systém po transformaci (David Beňák).

Většina výstupů kampaně má trvalý dosah a jsou dále využitelné i po jejím skončení. Mezi ně patří webové stránky http://kampan.pravonadetstvi.cz, které sdružují všechny aktivity. Řadu materiálů obdrželi přímo pracovníci OSPOD i ostatní odborníci. Pro jejich potřeby byl vytvořen také praktický interaktivní on-line katalog, který je k dispozici na http://katalog.pravonadetstvi.cz/. Kromě toho vzniklo i mnoho dílčích projektů a výstupů, například videospoty dostupné na YouTube. Dalším informačním kanálem kampaně Právo na dětství se staly odborné tematické konference. Významné využití i v budoucnosti má také interaktivní e-learningový program, který je určen ke školení pracovníků OSPOD. Ten umožňuje vytváření tréninků a testů, správu záznamů o uživatelích a jejich výsledcích nebo umisťování aktuálních informací.

Kampaň se zaměřila i na širokou veřejnost. Pro podporu obecného povědomí o pěstounství a s cílem zvýšit počet pěstounů v jednotlivých krajích putovala Českou republikou interaktivní výstava „I já chci mít vzpomínky na dětství“. Na 15 zastávkách zajímavou formou představila, co znamená být pěstounem a jak to vidí děti nebo profesionálové, kteří s pěstouny i ohroženými dětmi pracují. V některých krajích proběhly navíc doprovodné akce, na nichž organizátoři spolupracovali s místními neziskovými organizacemi.
Úkolem kampaně bylo také seznámit děti s jejich právy. Ve spolupráci s odborníky vznikla metodika vzorové výuky a také další materiály pro přípravu hodin občanské výchovy. Více o akci „Nemluvím, stejně mě neposlouchají“ najdete v tiskové zprávě na stránkách MPSV.

Kampaň, která je součástí Akčního plánu k naplnění Národní strategie ochrany práv dětí pro období let 2012–2015, je realizována v rámci projektu „Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny“. Náklady na informační kampaň činí 16,9 milionu Kč. Projekt je spolufinancován z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a ze státního rozpočtu České republiky.

Petr Habáň, tiskový mluvčí

20.10.2015 (autor Redakce)


Související
 

Poskytovat biometrické údaje bankám lidé nemusí!

vydáno 18.01.2017

V žádném případě není pravda, že lidé budou podle nového zákona muset při platbách na internetu potvrdit svou identitu otiskem prstu, selfie nebo jiným biometrickým údajem. Stávající systém zadání hesla a ověřovací SMS zprávy je zcela dostačující a vyhovující novému zákonu. Lidé si tedy nemusí pořizovat žádné čtečky...

Téma: Finance a mzdy / Právo a zákony

Důchod v prosinci vyplacen 567 sto a víceletým důchodcům

vydáno 13.01.2017

Z údajů České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) vyplývá, že v prosinci 2016 pobíralo důchod 491 žen a 76 mužů, kterým bylo k 31. 12. 2016 sto a více let. Nejvíce jich žilo v Praze (103), dále v Jihomoravském kraji (87) a Středočeském kraji (53).

Téma: Důchody

Lyžáky jako kovadlina

vydáno 13.01.2017

Sněhové podmínky milovníkům zimních sportů přejí. Sněhu je více než dost a do horských středisek míří statisíce lidí. Nejprve se tam ovšem musí nějak dostat - zpravidla autem. A do něj musí naložit i lyžařské vybavení: lyže, hůlky, lyžařské boty, oblečení. To vše je potřeba do auta bezpečně uložit, protože špatně...

Téma: Doprava

Anketa
 

Navštěvují nebo navštěvovaly Vaše děti jesle?

Hlasovalo 58 návštěvníků.


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2017, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz