Informace ke zrušení registrace po ukončení podnikatelské činnosti
Finanční správa ČR si dovoluje upozornit poplatníky registrované k dani z příjmů, že pokud zruší své oprávnění k podnikatelské činnosti (např. živnostenský list) a nemají jiné činnosti nebo příjmy, které by jim zakládaly (zachovávaly) registrační povinnost k dani z příjmů, je namístě požádat místně příslušný finanční úřad o zrušení jejich registrace k dani z příjmů.
Žádost o zrušení registrace se podává na formuláři „Žádost o zrušení registrace“, který je k dispozici mj. na internetových stránkách Finanční správy ČR: Daňové tiskopisy | Daně | Finanční správa (financnisprava.cz).
Pro snadné a pohodlné podání však doporučujeme využít formulář k elektronickému vyplnění a odeslání dostupný v aplikaci EPO nebo v Daňové informační schránce plus.
Žádost se podává do 15 dnů ode dne, kdy nastaly důvody pro zrušení registrace, u místně příslušného finanční úřadu.
16.01.2023 (autor Redakce)
Související
vydáno 04.10.2023
Poplatníci daně z nemovitých věcí mohou nově od 3. října 2023 využít službu předvyplnění daňového přiznání údaji, jimiž finanční správa již disponuje nebo jsou evidovány v katastru nemovitostí. Tuto v pilotním provozu nově spuštěnou službu mohou využít pouze uživatelé daňové informační schránky DIS+ na portálu MOJE...
Téma: Daně
vydáno 22.09.2023
Celní správa ČR eviduje do počátku letošního roku enormní nárůst záchytů nelegálního nakládání s neznačeným lihem a lihovinami. Za prvních osm měsíců letošního roku zajistila téměř 8 400 l neznačených lihovin, z toho 5 078 l na pozemních komunikacích a dalších 3 321 l v provozovnách. V meziročním srovnání s loňským...
Téma: Daně