Finanční správa rozesílá „daňové složenky“ k dani z nemovitostí

Lhůta pro zaplacení daně z nemovitých věcí (nebo její první splátky) končí 31. května. Fyzické osoby obdrží letos poprvé „daňovou“ složenku, kterou je možné uhradit daň bez poštovního poplatku. Právnické osoby obdrží informaci o daňové povinnosti do datových schránek. Pokud nemají zpřístupněnou datovou schránku, dostanou poštou běžnou poštovní poukázku.

Aby se na poštách a u pokladen netvořily nepříjemné fronty, složenky jsou rozesílány poplatníkům už od dubna postupně tak, aby v jedné lokalitě neobdrželi všichni složenky současně. Poslední z nich poplatníci obdrží nejpozději do 24. května.

Nepřesáhne-li částka daně 5 000 korun, je splatná celá do 31. května. Je-li daň vyšší než 5 000 korun, je splatná ve dvou splátkách (do 31. května a do 30. listopadu), avšak poplatník ji může v termínu do 31. května zaplatit i najednou.

Informaci o celkové výši daně a případném přeplatku nebo nedoplatku se poplatník dozví z oddělitelné části složenky (alonže), stejně jako adresu územního pracoviště, kde je uložen jeho daňový spis k dani z nemovitých věcí. Kdo vlastní více nemovitostí v jednom kraji, najde v obálce jen jednu složenku, kde budou platby za všechny nemovitosti v kraji sečteny dohromady. Kdo vlastní nemovitosti na území různých krajů, najde v téže obálce více složenek. Na složenkách je předtištěn bankovní účet finančního úřadu, na který se daň platí, včetně předčíslí a kódu banky. Částku celkové platby vyplní poplatník sám, a to podle údajů z alonže. Nově lze využít pro placení i QR kód, uvedený na alonži.

Daň může být zaplacena:

- bezhotovostním převodem z účtu poplatníka na účet finančního úřadu

- na poště (vyjma smluvních partnerů České pošty Pošta Partner) daňovou složenkou bez poštovného (platí jen pro fyzické osoby) nebo běžnou složenkou

- prostřednictvím SIPO (platí pro poplatníky, kteří se k této službě přihlásili na finančním úřadě do 31. ledna 2016; tito poplatníci neobdrží obálku s daňovou složenkou. Pozor na dostatečnou výši inkasního limitu pro platbu SIPO!)

- hotově v pokladně finančního úřadu

Poplatníkům daně z nemovitých věcí, u nichž na zdaňovací období roku 2016 došlo ke změně výše daně oproti předchozímu roku, případně oproti částce vypočtené v daňovém přiznání, sděluje novou výši daně místně příslušný finanční úřad nejčastěji hromadným předpisným seznamem. Tento seznam je pro poplatníky zpřístupněn k nahlédnutí na všech územních pracovištích příslušného finančního úřadu v pracovních dnech v průběhu měsíce května.

V případě nejasností či nesrovnalostí se mohou poplatníci obrátit na finanční úřad v místě, kde je umístěn spis.



Variabilní symbol:
rodné číslo poplatníka – fyzické osoby nebo IČ právnické osoby

Konstantní symbol:
1148 – při bezhotovostní platbě převodem z účtu
1149 – při hotovostní platbě běžnou poštovní poukázkou
0001 – při hotovostní platbě daňovou složenkou

Užitečné odkazy: Daň z nemovitých věcí, Jak správně zaplatit daň, bankovní účty finančních úřadů

Další informace: www.financnisprava.cz.


Ing. Petra Petlachová
ředitelka Odboru komunikace
tisková mluvčí


Téma: Daně, Zdroj: Finanční správa ČR, Ilustrační obrázek: edar
09.05.2016 (autor Redakce)



Související

Finanční správa bude při zajišťování daně postupovat vstřícněji

vydáno 15.09.2017

Finanční správa se bude v případech závažného podezření na riziko neodvedení daně do státního rozpočtu, při kterých je oprávněna využívat tzv. zajišťovací příkazy, řídit novým metodickým pokynem. Úprava praxe vychází z komplexní analýzy současné praxe a hodnocení jejích alternativ, kterou Finanční správě po svém...

Téma: Daně

Účtenkovka startuje již 1. října

vydáno 12.09.2017

Ministerstvo financí spustí za necelé tři týdny účtenkovou loterii pod názvem Účtenkovka. Zákazníci v ní mají šanci každý měsíc vyhrát jednu z 21 025 cen v hodnotě od 100 do 1 000 000 korun. Stačí jen zaregistrovat účtenku vydanou obchodníkem, který eviduje tržby podle zákona o evidenci tržeb. Evidence tržeb se v...

Téma: Daně / Ekonomika a finance / Podnikání

Celní správa bude mít nový systém pro vratky DPH

vydáno 11.09.2017

Celní správa České republiky se rozhodla vytvořit vlastní elektronický systém na potvrzování prodejních dokladů zahraničním fyzickým osobám opouštějícím území EU.

Téma: Daně

Anketa

Jste spokojeni s výsledky voleb?

ano  11
ne  7
je mi to jedno  0

Hlasovalo 18 návštěvníků.


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2017, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz