Evropská komise zvyšuje rozpočet na propagaci zemědělských produktů

Evropská komise v listopadu rozhodla o tom, že výrobci zemědělských produktů obdrží v roce 2017 zvýšený rozpočet na podporu propagace svých produktů vně i uvnitř Evropské Unie. Zatímco v loňském roce byla celková částka 111 milionů EUR, v příštím roce bude na propagaci už 133 milionů EUR. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) má v propagaci produktů důležitou roli. Potenciálním žadatelům o příspěvek na kampaň totiž poskytuje konzultace.

Částka 133 milionů EUR bude určena na spolufinancování programů z větší části zaměřených na země a regiony třetího světa jako je Střední východ, Jihovýchodní Asie, Japonsko a Čína, ale i USA.

Výzva k předkládání programů, na které mohou zájemci získat podporu z rozpočtu na propagaci pro rok 2017, bude zveřejněna nejpozději v lednu 2017 na webových stránkách SZIF. Navrhující organizace mohou žádat podporu svých programů ve výši 70-85 % nákladů na jejich realizaci.

Programy schválené v roce 2016, z nichž je 60 jednoduchých programů (žadatel je z jednoho státu) a 6 složených (multinárodních) programů, ukazují širší a různorodější tematický záběr než dříve. 9,5 milionu EUR bude k dispozici pro propagační kampaně řízené přímo Komisí (např. propagační pavilony na veletrzích ve třetích zemích). Dalších 15 milionů EUR je určeno na propagační programy, které zvyšují povědomí o významu udržitelného zemědělství, a 4,5 miliónů EUR bude k dispozici pro případ nečekaných krizí.
Mezi nejvíce propagované výrobky ve schválených programech patří ovoce a zelenina (30 %), dále maso (17 %) a mléčné výrobky (15 %). To ukazuje na význam evropské propagační politiky při podpoře produktů, které čelí problémům trhu, jako jsou mléčné výrobky a vepřové maso.

SZIF zajišťuje velmi důležitou úlohu v realizaci tohoto plánu pro Českou republiku. Potenciálním žadatelům o příspěvek na kampaň zaměřenou na propagaci zemědělských produktů poskytuje konzultace. Pokud Komise žádost schválí, SZIF s žadatelem podepisuje smlouvu o propagaci a úspěšným žadatelům administruje 1–3 roky celý projekt, kontroluje jej a zprostředkovává komunikaci našich žadatelů s Bruselem i naopak.

Abychom mohli potenciální žadatele blíže seznámit s propagační politikou EU a vysvětlit možnosti předkládání propagačních programů, pořádá SZIF spolu s Ministerstvem zemědělství workshop pod názvem „Nová propagační politika EU pro zemědělské produkty“. Uskuteční se 12. ledna 2017 od 10 do 13 hodin v budově Ministerstva zemědělství, Těšnov 17, sál č. 101, 1. patro. Na workshopu vystoupí zástupce Evropské komise pan Diego Canga Fano a paní Aleksandra Mecilošek, zástupkyně agentury CHAFEA, která programy hodnotí. Své zastoupení zde budou mít i organizace, které již propagační programy úspěšně realizují.

Propagace má dlouhodobý a zásadní význam. Například propagační program Potravinářské komory ČR KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK, na jehož realizaci se SZIF spolupodílí, obstál začátkem listopadu v prestižní soutěži o nejefektivnější reklamu, kde získal stříbrnou EFFII 2016. Uvedený projekt je zaměřen na podporu potravin s Chráněným označením, jako například špekáček, lovecký salám, Třeboňský kapr, Olomoucké tvarůžky a další.


Vladimíra Nováková
tisková mluvčí SZIF


Téma: Ekonomika a finance / Zemědělství, Zdroj: Státní zemědělský intervenční fond, Ilustrační obrázek: Pixbay
06.12.2016 (autor Redakce)



Související

Změny v dotačním programu Nová zelená úsporám

vydáno 31.01.2024

Ministerstvo životního prostředí navyšuje finanční podporu domácností o dalších 10 miliard korun z Modernizačního fondu. Zároveň zefektivňuje podporu fotovoltaiky na rodinných domech, která bude nově vyšší v kombinaci se zateplením domu. Navýšení alokace zajistí podporu pro dalších více než 50 tisíc domácností. Změny...

Téma: Bydlení / Ekonomika a finance

Dotace pro domácnosti s nižšími příjmy

vydáno 18.01.2024

Od 17. ledna 2024 od 10 hodin mohou o zálohovou dotaci ve výši až 240 tisíc korun z programu Nová zelená úsporám Light vedle seniorů, příjemců invalidního důchodu a příspěvku na bydlení nově žádat i domácnosti pobírající přídavky na děti.

Téma: Ekonomika a finance / Životní prostředí

Prodejci vánočních kaprů musí nahlásit místa prodeje kaprů

vydáno 06.12.2023

Státní veterinární správa (SVS), tak jako každý rok, upozorňuje stánkové prodejce vánočních kaprů, že je třeba nahlásit minimálně sedm dní před zahájením prodeje, kdy a kde budou ryby prodávat. Nahlášená místa prodeje budou zveřejněna na webu SVS. Při následných kontrolách stánků s vánočními kapry se SVS zaměřuje na...

Téma: Ochrana spotřebitele / Zemědělství


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2024, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Spojovací 428, 251 63 Strančice
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz