Úvodní stránka

ČSSZ provozuje tři specializovaná call centra. Lidem poradí každý pracovní den

 

Nejvíce lidí se v loňském roce obrátilo s dotazem na call centrum pro důchodové pojištění, které k 31. 12. 2015 uskutečnilo celkem 218 497 hovorů. Ze tří call center České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) se tak stalo tradičně nejvytíženějším. Call centrum pro nemocenské pojištění vyřídilo ke stejnému datu 78 487 hovorů, a call centrum technické pomoci pak 33 614 hovorů.

Ve srovnání s rokem 2014 bylo na lince „důchodového“ call centra (tel. 257 062 860) vyřízeno o 18 455 telefonátů více. S tím, že více než třetina uskutečněných hovorů se v roce 2015 týkala poradenství ohledně výplat důchodů a důchodových nároků. Call centrum pro důchodové pojištění začalo služby poskytovat od července 2002.

Nemocenské pojištění „na telefonu“ 
Klienti, kteří oslovili call centrum pro dotazy z oblasti nemocenského pojištění (tel. 571 811 081), nejčastěji požadovali konkrétní informace o svých nemocenských dávkách. Obecné dotazy ohledně nároků na nemocenské dávky, mezi které nejčastěji patří nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství a ošetřovné, tvořily druhou nejpočetnější skupinu dotazů. Počet konzultací po telefonu ve srovnání s rokem 2014 zůstal na stejné úrovni. Provoz call centra pro oblast nemocenského pojištění byl zahájen v prosinci 2009.

Technická pomoc pro elektronickou komunikaci
S rostoucím počtem klientů, kteří s ČSSZ komunikují elektronicky, stoupá i počet dotazů na specialisty call centra technické pomoci eSlužeb (tel. 585 708 290). Ti v průběhu roku 2015 odbavili 100 tisící telefonát (v listopadu) od založení call centra v červenci roku 2011. Lidem nejčastěji poradili s elektronickým podáním formulářů, nebo při využívání služeb ePortálu ČSSZ. Pracovníci call centra klientům rovněž pomáhají s elektronickými podpisovými klíči a vysvětlují jim otázky technického charakteru.

Call centra jsou obecně nejvytíženější zhruba v období od listopadu do února. Dnem, kdy se na ně lidé nejčastěji obracejí, je pondělí.

Call centra jsou klientům k dispozici všechny pracovní dny, v těchto hodinách:

Call Centrum
Důchodové pojištění
Nemocenské pojištění
Technická pomoc eSlužeb
Pondělí
8:00 - 17:00
8:00 - 17:00
8:00 - 17:00
Úterý
8:00 - 15:30
8:00 - 14:30
8:00 - 15:00
Středa
8:00 - 17:00
8:00 - 17:00
8:00 - 17:00
Čtvrtek
8:00 - 15:30
8:00 - 14:30
8:00 - 15:00
Pátek
8:00 - 14:00
8:00 - 14:00
8:00 - 14:00

Více na: www.cssz.cz

07.03.2016 (autor Redakce)


Související
 

Důchod v prosinci vyplacen 567 sto a víceletým důchodcům

vydáno 13.01.2017

Z údajů České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) vyplývá, že v prosinci 2016 pobíralo důchod 491 žen a 76 mužů, kterým bylo k 31. 12. 2016 sto a více let. Nejvíce jich žilo v Praze (103), dále v Jihomoravském kraji (87) a Středočeském kraji (53).

Téma: Důchody

Účastníci důchodového spoření mohou požádat o doplacení pojistného

vydáno 10.01.2017

Zákon o ukončení důchodového spoření, který nabyl účinnosti v lednu loňského roku, poskytuje účastníkům důchodového spoření (tzv. II. pilíře) možnost, aby si individuálně doplatili pojistné na důchodové pojištění. Pokud se pro tuto možnost rozhodnou, musejí nejpozději do pátku 30. 6. 2017 uplatnit žádost o sdělení...

Téma: Důchody

Na ekologickou osvětu zejména ve školách půjde 35 milionů korun

vydáno 09.01.2017

Ministr Richard Brabec schválil dotace pro 3 desítky projektů z Národního programu Životní prostředí zaměřených na environmentální vzdělávání (EVVO). O tyto projekty měli žadatelé z řad škol, vzdělávacích center, ekocenter, ale i měst a obcí velký zájem. Státní fond životního prostředí ČR přijal žádosti za víc než 93...

Téma: Důchody / Vzdělání / Životní prostředí

Anketa
 

Navštěvují nebo navštěvovaly Vaše děti jesle?

Hlasovalo 85 návštěvníků.


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2017, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz