ČSSZ provozuje tři specializovaná call centra. Lidem poradí každý pracovní den

Nejvíce lidí se v loňském roce obrátilo s dotazem na call centrum pro důchodové pojištění, které k 31. 12. 2015 uskutečnilo celkem 218 497 hovorů. Ze tří call center České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) se tak stalo tradičně nejvytíženějším. Call centrum pro nemocenské pojištění vyřídilo ke stejnému datu 78 487 hovorů, a call centrum technické pomoci pak 33 614 hovorů.

Ve srovnání s rokem 2014 bylo na lince „důchodového“ call centra (tel. 257 062 860) vyřízeno o 18 455 telefonátů více. S tím, že více než třetina uskutečněných hovorů se v roce 2015 týkala poradenství ohledně výplat důchodů a důchodových nároků. Call centrum pro důchodové pojištění začalo služby poskytovat od července 2002.

Nemocenské pojištění „na telefonu“ 
Klienti, kteří oslovili call centrum pro dotazy z oblasti nemocenského pojištění (tel. 571 811 081), nejčastěji požadovali konkrétní informace o svých nemocenských dávkách. Obecné dotazy ohledně nároků na nemocenské dávky, mezi které nejčastěji patří nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství a ošetřovné, tvořily druhou nejpočetnější skupinu dotazů. Počet konzultací po telefonu ve srovnání s rokem 2014 zůstal na stejné úrovni. Provoz call centra pro oblast nemocenského pojištění byl zahájen v prosinci 2009.

Technická pomoc pro elektronickou komunikaci
S rostoucím počtem klientů, kteří s ČSSZ komunikují elektronicky, stoupá i počet dotazů na specialisty call centra technické pomoci eSlužeb (tel. 585 708 290). Ti v průběhu roku 2015 odbavili 100 tisící telefonát (v listopadu) od založení call centra v červenci roku 2011. Lidem nejčastěji poradili s elektronickým podáním formulářů, nebo při využívání služeb ePortálu ČSSZ. Pracovníci call centra klientům rovněž pomáhají s elektronickými podpisovými klíči a vysvětlují jim otázky technického charakteru.

Call centra jsou obecně nejvytíženější zhruba v období od listopadu do února. Dnem, kdy se na ně lidé nejčastěji obracejí, je pondělí.

Call centra jsou klientům k dispozici všechny pracovní dny, v těchto hodinách:

Call Centrum
Důchodové pojištění
Nemocenské pojištění
Technická pomoc eSlužeb
Pondělí
8:00 - 17:00
8:00 - 17:00
8:00 - 17:00
Úterý
8:00 - 15:30
8:00 - 14:30
8:00 - 15:00
Středa
8:00 - 17:00
8:00 - 17:00
8:00 - 17:00
Čtvrtek
8:00 - 15:30
8:00 - 14:30
8:00 - 15:00
Pátek
8:00 - 14:00
8:00 - 14:00
8:00 - 14:00

Více na: www.cssz.cz


07.03.2016 (autor Redakce)



Související

Novela zákona o sociálních službách přinese řadu změn

vydáno 03.04.2017

Více než deset let čekali klienti a poskytovatelé sociálních služeb na změny v zákoně. Vláda přijala novelu, která pomůže upravit současný systém tak, aby byl přehlednější, jednodušší a odpovídal skutečným potřebám lidí a všech subjektů zúčastněných při poskytování sociálních služeb. Účinnost zákona je plánovaná od...

Téma: Sociální zabezpečení

Vláda přijala návrh zákona o zálohovaném výživném

vydáno 31.03.2017

Rodičům s dětmi v těch případech, kdy druhý rodič neplatí soudem uložené výživné, pomůže návrh zákona o zálohovaném výživném, který schválila vláda.

Téma: Sociální zabezpečení

Na transformaci ústavů půjde z evropských fondů 100 milionů

vydáno 29.03.2017

Ministerstvo práce a sociálních věcí vyčlenilo v Operačním programu Zaměstnanost na podporu transformace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením dalších 100 milionů korun. Díky tomu pokračuje přeměna velkokapacitních, často nevyhovujících ústavů na služby poskytované v běžném prostředí.

Téma: Sociální zabezpečení / Veřejné finance

Anketa

Kde kupujete med?

v obchodě  20
od včelaře  245
v obchodě i od včelaře  21
med nekupuji  20

Hlasovalo 306 návštěvníků.


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2017, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz