Centrální nákup zlevní provoz úřadů

Hospodaření státních úřadů by se od příštího roku mělo výrazně zlepšit díky zavedení centrálního nákupu. Ministerstvo financí připravilo seznam komodit, které se využívají pro běžný provoz úřadů. Jedná se například o počítače, kancelářské potřeby nebo mobilní služby, pro něž bude nově Ministerstvo financí ve spolupráci s ostatními úřady stanovovat jasná pravidla a uživatelské standardy. Centrální nákup se má týkat všech ministerstev a jejich podřízených organizací. Návrh na zavedení centrálního nákupu předkládá Ministerstvo financí tento týden vládě.

Prověrky hospodaření, které byly provedeny na šesti resortech po nástupu ministrů za hnutí ANO v roce 2014, ukázaly na plýtvání při provozu řady ministerstev. Rozdíly mezi jednotkovými cenami u zboží a služeb byly kvůli různým objemům a nákupním postupům často zarážející. „Nevidím důvod, proč by měly mít některé úřady například méně výhodné mobilní služby než jiné. Nebo aby se pro úředníky na stejné pozici kupovaly různě vybavené a drahé automobily. Proto navrhujeme společné nákupy a jednotné uživatelské standardy,“ vysvětluje I. náměstek ministra Lukáš Wagenknecht.

Ministerstvo financí projednalo svůj návrh se zástupci ostatních resortů a ve vzájemné úzké spolupráci plánuje nadále pokračovat. U každé položky se musí nejprve maximálně sjednotit poptávka. Právě to bude úkolem meziresortních standardizačních skupin. Kromě společných technických standardů se budou nastavovat i pravidla pro společné nadresortní veřejné zakázky. Systém centrálního nákupu by měl začít fungovat od začátku roku 2016. Na šesti ministerstvech, která prošly prověrkou hospodaření, již probíhá pilotní zkoušení navrhovaného systému centrálního nákupu. Jedná se o nákup kancelářského papíru, pohonných hmot a automobilů.

„Stát doposud nevyužíval svoji pozici, kterou na trhu ve vztahu k dodavatelům má. Kvůli tomu nemohl získat nejlepší možné ceny. Díky centrálnímu nákupu budeme moci mnohem lépe hospodařit s veřejnými prostředky,“ dodává ministr financí Andrej Babiš.

Ing. Radek Ležatka
Vedoucí oddělení Vnějších vztahů a komunikace


Téma: Ekonomika a finance, Zdroj: Ministerstvo financí, Obrázek: mfcr.cz
08.04.2015 (autor Redakce)



Související

Využijeme všechny finanční prostředky v IROP určené na rozvoj systémů veřejné správy

vydáno 20.10.2017

Ministerstvo pro místní rozvoj v minulém týdnu ukončilo příjem žádostí ve třech výzvách Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) zaměřených na zvyšování efektivity a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím rozvoje systémů. Ještě letos v červnu muselo ministerstvo informovat vládu o nedostatečném...

Téma: Ekonomika a finance

E-faktura umožňuje snížit administrativní zátěž a zrychlit komunikaci

vydáno 19.10.2017

Ministerstvo financí ČR i Finanční správa potvrzují, že uznávání elektronických faktur jako dokladů rovnocenných tradičním papírovým fakturám nestojí v cestě žádné legislativní a ani faktické omezení z daňového nebo účetního pohledu. Svaz průmyslu a dopravy ČR dlouhodobě podporuje, aby se elektronická fakturace...

Téma: Ekonomika a finance

Příjem žádostí do výzvy IROP na terminály a parkovací systémy ukončen

vydáno 17.10.2017

Příjem žádostí do výzvy Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), jehož gestorem je Ministerstvo pro místní rozvoj, s názvem „Výstavba a modernizace přestupních terminálů II“ byla ukončena. O dotace, žádá 51 projektů v celkovém objemu 1,15 miliardy korun z EU. Stejně jako v jiných oblastech udržitelné...

Téma: Ekonomika a finance / Samospráva a regiony

Anketa

Jste spokojeni s výsledky voleb?

ano  28
ne  27
je mi to jedno  3

Hlasovalo 58 návštěvníků.


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2017, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz