Centrální nákup zlevní provoz úřadů

Hospodaření státních úřadů by se od příštího roku mělo výrazně zlepšit díky zavedení centrálního nákupu. Ministerstvo financí připravilo seznam komodit, které se využívají pro běžný provoz úřadů. Jedná se například o počítače, kancelářské potřeby nebo mobilní služby, pro něž bude nově Ministerstvo financí ve spolupráci s ostatními úřady stanovovat jasná pravidla a uživatelské standardy. Centrální nákup se má týkat všech ministerstev a jejich podřízených organizací. Návrh na zavedení centrálního nákupu předkládá Ministerstvo financí tento týden vládě.

Prověrky hospodaření, které byly provedeny na šesti resortech po nástupu ministrů za hnutí ANO v roce 2014, ukázaly na plýtvání při provozu řady ministerstev. Rozdíly mezi jednotkovými cenami u zboží a služeb byly kvůli různým objemům a nákupním postupům často zarážející. „Nevidím důvod, proč by měly mít některé úřady například méně výhodné mobilní služby než jiné. Nebo aby se pro úředníky na stejné pozici kupovaly různě vybavené a drahé automobily. Proto navrhujeme společné nákupy a jednotné uživatelské standardy,“ vysvětluje I. náměstek ministra Lukáš Wagenknecht.

Ministerstvo financí projednalo svůj návrh se zástupci ostatních resortů a ve vzájemné úzké spolupráci plánuje nadále pokračovat. U každé položky se musí nejprve maximálně sjednotit poptávka. Právě to bude úkolem meziresortních standardizačních skupin. Kromě společných technických standardů se budou nastavovat i pravidla pro společné nadresortní veřejné zakázky. Systém centrálního nákupu by měl začít fungovat od začátku roku 2016. Na šesti ministerstvech, která prošly prověrkou hospodaření, již probíhá pilotní zkoušení navrhovaného systému centrálního nákupu. Jedná se o nákup kancelářského papíru, pohonných hmot a automobilů.

„Stát doposud nevyužíval svoji pozici, kterou na trhu ve vztahu k dodavatelům má. Kvůli tomu nemohl získat nejlepší možné ceny. Díky centrálnímu nákupu budeme moci mnohem lépe hospodařit s veřejnými prostředky,“ dodává ministr financí Andrej Babiš.

Ing. Radek Ležatka
Vedoucí oddělení Vnějších vztahů a komunikace


Téma: Veřejné finance, Zdroj: Ministerstvo financí, Obrázek: mfcr.cz
08.04.2015 (autor Redakce)



Související

Velký zájem o podporu vzdělávání v IROP, nejaktivnější jsou města a obce

vydáno 25.04.2017

Ministerstvo pro místní rozvoj zaznamenalo trojnásobný převis žádostí ve dvou výzvách zaměřených na infrastrukturu pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání. O více než půl miliardu korun připravenou na podporu rozvoje infrastruktury škol a školských zařízení, středisek volného času, domů dětí a mládeže,...

Téma: Veřejné finance / Vzdělání

Evropské fondy - tečka za programovým obdobím 2007-2013

vydáno 05.04.2017

Česká republika využila 96,4 % vyjednaných prostředků pro programové období 2007-2013. Konkrétně se jednalo o 24,8 mld. EUR z přidělených 25,8 mld. EUR1. Minulý týden odeslala Česká republika závěrečné dokumenty za všechny programy do Bruselu. Přínosy podpořených projektů se úspěšně promítají do každodenního života...

Téma: Veřejné finance

Další dotace podporující zemědělství a rybářství zahájeny

vydáno 04.04.2017

Zemědělci, lesníci, potravináři a rybáři mohou podávat žádosti o podporu z Programu rozvoje venkova 2014-2020 (PRV) a z Operačního programu Rybářství 2014-2020 (OP Rybářství). Začínají totiž další kola těchto programů, které z unijních i národních peněz přispívají na rozvoj zemědělského rezortu. Pro 4. kolo PRV je...

Téma: Veřejné finance / Zemědělství a potraviny

Anketa

Domníváte se, že je vhodné soužití dvou a více generací v jedné domácnosti?

ano  28
ne  83

Hlasovalo 111 návštěvníků.


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2017, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz