Služby finančních úřadů v území zůstanou pro občany zachovány

Ke zrušení 23 územních pracovišť Finanční správy nedojde. Dva specialisté budou v území i nadále poskytovat služby veřejnosti po celý rok. Na Ministerstvu financí se na tom dnes shodli zástupci samospráv pod vedením Svazu měst a obcí ČR a jeho předsedy Františka Lukla s ministrem financí a 1. místopředsedou vlády Andrejem Babišem. Na jednání, kterého se zúčastnilo na třicet starostů z celé České republiky včetně senátorů Miloše Vystrčila a Petra Víchy, situaci vysvětlil a za předchozí nešťastnou komunikaci se omluvil generální ředitel Generálního finančního ředitelství Martin Janeček.

„Finanční správa se snaží chovat hospodárně. Především ale myslíme na lidi a jejich potřeby,“ říká ministr financí a 1. místopředseda vlády Andrej Babiš a dodává: „Proto jsme se dohodli, že se vyhláška rušící územní pracoviště finanční správy dělat nebude. A pokud budou chtít starostové změnit úřední hodiny, jsme připraveni o tom jednat. Potřebných úspor docílíme tím, že by nám města a obce měla pomoci najít vhodné prostory pro pracoviště finančních úřadů.“

„Jakékoliv změny v systému veřejné správy jsou velkým otřesem pro města a obce a problémem pro občany. Lidé se jako první vždy obrací na starosty, kteří musí situaci v území stabilizovat,“ říká předseda Svazu měst a obcí ČR a starosta Kyjova František Lukl a dodává: „Je tedy naprosto nezbytné, aby občané v území našli služby, které potřebují a z úřadů v menších obcích nebyli jen pošťáci, kteří vše předávají dál. Důležité přitom je, aby stát záměry týkající se změn v území vždy předem komunikoval s městy a obcemi.“

„Pro veřejnost se v území, co se týče služeb finančních úřadů, nic nezmění. Naši specialisté budou poskytovat tak, jako dosud, služby, které lidé potřebují. Starosty jsme také ujistili, že naši pracovníci budou mít náhled do potřebných databází, aby mohli poskytovat občanům potřebné informace,“ říká generální ředitel Generálního finančního ředitelství Martin Janeček.

Na jednání starosty také požádal, aby Finanční správě pomohli s nalezením vhodných prostor a budov v jejich městech a obcích. Tak, aby si lidé své záležitosti s úřady, a to nejen finančními, mohli vyřídit na jednom místě. V dané věci se bude spolupracovat také s Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových.

Debatovalo se i o záměrech Finanční správy v oblasti elektronizace veřejných služeb. V budoucnosti by – podobně jako v jiných oblastech života - měly převažovat bezhotovostní platby. A to z bezpečnostních důvodů, personálních kapacit a dostupnosti. Moderních bezhotovostní platby a komunikace s úřady prostřednictvím informačních a komunikačních technologií je totiž k dispozici 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.


Téma: Daně, Zdroj: Ministerstvo financí, Obrázek: mfcr.cz
03.09.2015 (autor Redakce)



Související

Informace Finanční správy k placení daně z nemovitých věcí

vydáno 13.03.2024

V letošním roce se v důsledku legislativních změn zvýšila daň z nemovitých věcí průměrně o 80 %. Daň se také mění kvůli úpravě místního koeficientu, který letos uplatnilo zhruba 1 100 obcí. Finanční úřad novou výši daně vypočte a zašle vám platební údaje včetně QR kódu. Pokud chcete tyto informace obdržet na váš...

Téma: Daně

Informace Finanční správy k podání přiznání k dani z příjmů za rok 2023

vydáno 28.02.2024

Termín pro podání přiznání k dani z příjmů v listinné (papírové) podobě je letos úterý 2. dubna, na elektronické podání do 2. května. Ti, kterým přiznání podává daňový poradce, a také povinně auditované firmy mají čas až do 1. července. V posledním únorovém týdnu a v průběhu března pomohou s vyplněním a podáním...

Téma: Daně

Změny u paušální daně v roce 2024

vydáno 01.01.2024

Pro rok 2024 mohou OSVČ dobrovolně vstoupit do paušálního režimu, vystoupit z něj, změnit pásmo paušální daně nebo mohou změnit výši daně za rok 2023 do středy 10. ledna 2024 včetně. Příslušné oznámení lze finančnímu úřadu doručit elektronicky, poštou i osobně na podatelnu. V paušálním režimu platí OSVČ pouze měsíční...

Téma: Daně


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2024, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Spojovací 428, 251 63 Strančice
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz