Finanční správa registruje 100% zvýšení tržeb

Elektronická evidence tržeb funguje plynule a bez problémů. Do systému se od spuštění zapojilo již 43 tis. poplatníků, kteří odeslali celkem 119 mil. účtenek. Průměrná doba odezvy, která je měřena i nezávislými třetími stranami, se pohybuje pod setinou sekundy.

Data Finanční správy ukazují, že elektronická evidence tržeb plní očekávání. „Od jejího náběhu došlo ke stoprocentnímu nárůstu tržeb, tedy na dvojnásobek oproti loňskému roku, a stoprocentnímu nárůstu registrací k DPH z důvodu překročení limitu obratu. To jednoznačně vyvrací argument našich kritiků, že je EET pro podnikatele likvidační a potvrzuje, že se jedná o zásadní krok k narovnání podnikatelského prostředí,“ řekl ministr financí Andrej Babiš.

Cílené kontroly Finanční a Celní správy v terénu zejména formou kontrolních nákupů, kterým předcházela intenzivní analytická činnost, probíhají již naplno. „U kontrolovaných subjektů se vyskytovaly všechny druhy porušení zákona o evidenci tržeb - od těch závažných, jako je nevystavení účtenky a nezaslání údajů o evidované tržbě Finanční správě, po ty méně závažné, jako jsou špatně uvedená data na účtence nebo neumístění informačního oznámení,“ hodnotí kontroly generální ředitel Finanční správy Martin Janeček. Doposud proběhlo 1842 kontrol, v rámci kterých bylo zjištěno 162 porušení povinností.„Dosavadní šetření v terénu však celkově prokázala, že drtivá většina podnikatelů se na evidenci tržeb připravila,“ doplnil Martin Janeček.

Od 1. března 2017 se do evidence tržeb zapojí podnikatelé z velko- a maloobchodu, kteří si nejprve musí zažádat o autentizační údaje. „K 16. lednu si autentizační údaje vyzvedlo pouze 20 tis. z cca 250 tis. podnikatelů, kterým vzniká povinnost evidovat ve druhé fázi. To je skutečně alarmující číslo, proto znovu apeluji na všechny podnikatele, aby přípravu neodkládali na poslední chvíli,“ zdůraznila náměstkyně ministra financí pro daně a cla Alena Schillerová. Autentizační údaje lze získat dvěma způsoby, a to buď elektronicky prostřednictvím Daňového portálu s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky, nebo osobně na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.

Aby byli podnikatelé maximálně informovaní, pořádá Ministerstvo financí celou řadu konferencí napříč republikou. Po Praze a Olomouci se akce 30. ledna vrátí do Prahy, kde v rámci Retail Summitu proběhne ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR celodenní konference a mini veletrh pokladních řešení „Evidence tržeb v praxi“. Další, a vůbec největší akce před spuštěním druhé fáze, je naplánována na 15. února v Ostravě. „Informovanost podnikatelů je pro nás klíčová, proto jim nabízíme maximální informační servis nejen formou konferencí a menších seminářů, ale také prostřednictvím informační kampaně v médiích, specializovaného webu www.etrzby.cz, infolinky a kontaktního formuláře. Od srpna 2016 jsme zodpověděli již 37 tis. metodických i technických dotazů,“ doplnila Alena Schillerová.

Elektronickou evidenci tržeb by od července 2017 měla podpořit účtenková loterie. „Jedná se o osvědčenou formu motivace zákazníků, aby si brali účtenky. Prosincový průzkum STEM nám potvrdil, že slosovatelnost účtenky a možnost výhry by motivovala 60 % lidí,“ uvedl ministr financí. Ministerstvo financí v souvislosti se zajištěním komplexního chodu účtenkové loterie vypsalo na konci listopadu 2016 veřejnou zakázku v otevřeném nadlimitním zadávacm řízení. V úterý 10. ledna byl konečný termín pro podávání nabídek. Ministerstvo financí nyní celou veřejnou zakázku vyhodnocuje v souladu se zákonem o veřejných zakázkách.

Fotogalerie


Téma: Daně / Podnikání, Zdroj: Ministerstvo financí, Ilustrační obrázek: Pixabay
20.01.2017 (autor Redakce)



Související

Informace Finanční správy k placení daně z nemovitých věcí

vydáno 13.03.2024

V letošním roce se v důsledku legislativních změn zvýšila daň z nemovitých věcí průměrně o 80 %. Daň se také mění kvůli úpravě místního koeficientu, který letos uplatnilo zhruba 1 100 obcí. Finanční úřad novou výši daně vypočte a zašle vám platební údaje včetně QR kódu. Pokud chcete tyto informace obdržet na váš...

Téma: Daně

Informace Finanční správy k podání přiznání k dani z příjmů za rok 2023

vydáno 28.02.2024

Termín pro podání přiznání k dani z příjmů v listinné (papírové) podobě je letos úterý 2. dubna, na elektronické podání do 2. května. Ti, kterým přiznání podává daňový poradce, a také povinně auditované firmy mají čas až do 1. července. V posledním únorovém týdnu a v průběhu března pomohou s vyplněním a podáním...

Téma: Daně

Změny u paušální daně v roce 2024

vydáno 01.01.2024

Pro rok 2024 mohou OSVČ dobrovolně vstoupit do paušálního režimu, vystoupit z něj, změnit pásmo paušální daně nebo mohou změnit výši daně za rok 2023 do středy 10. ledna 2024 včetně. Příslušné oznámení lze finančnímu úřadu doručit elektronicky, poštou i osobně na podatelnu. V paušálním režimu platí OSVČ pouze měsíční...

Téma: Daně


www.statnisprava.cz
© Copyright 2000 - 2024, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Spojovací 428, 251 63 Strančice
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz